UNESCO õppetool - mis ja milleks?

Image
logo

Ühinenud rahvaste hariduse, teaduse ja kultuuri organisatsioon UNESCO asutas õppetoolide programmi 1992. aastal. Eesmärgiks seati edendada suhtlust ja koostööd UNESCO jaoks olulistel teemadel, milleks on haridus, teadus, kultuur ja kommunikatsioon. UNESCO õppetoolis on keskmes kõrghariduse ja teadustöö sidumine üleilmsete väljakutsete ja ühiskonna edenemise problemaatikaga. UNITWIN/UNESCO õppetoolide võrgustikku kuulumine soodustab ülikoolide koostööd nii omavahel kui UNESCOga, panustades seeläbi rahu ja julgeoleku tagamisse maailmas. Tuues ühise laua taha akadeemiliste ringkondade ja kohalike kogukondade esindajad ning poliitikakujundajad, aitavad õppetoolid mõtestada ÜRO tegevussuuniseid ning kujundada uudset õppetööd oma valdkonnas.

UNESCO õppetoolide võrgustikku kuulub 2022. aasta detsembri seisuga üle 900 õppetooli 114 riigist. Vaimse kultuuripärandi vallas tegutsevaid õppetoole on kokku kolmteist. 

Võrgustikus osalevad ka ülikoolid Brasiiliast, Marokost ja Hiinast.

 

UNESCO Eestis: õppetoolide võrgustik ja L’Oréal Baltic programm „Naised teaduses“. ©ERR 2021

St Salvator's Quad at the University of St Andrews

UNESCO õppetooli veebiseminarid koostöös St Andrews'i ülikooliga

lapsed mängivad viiulti

Külalisloeng: viiulimängust Soomes vaimse kultuuripärandi kontekstis

RISE UP

Vaimse kultuuripärandi rakendusuuringute UNESCO õppetooli rahvusvaheline teadusprojekt RISE UP.